De voordelen van het werken met Google CSS

door admin
voordelen van werken met google css

De voordelen van het werken met Google CSS

De Google CSS (Comparison Shopping Service) biedt veel voordelen voor adverteerders. Geen wonder dus dat het gebruik van deze dienst steeds populairder wordt. Maar wat is Google CSS precies? En waarom zou je voor deze dienst kiezen? We leggen je de basis uit in dit artikel.

Wat is Google CSS?

Een Comparison Shopping Service (CSS) partner is een vergelijkingssite. Een website die voor specifieke producten de  prijzen van verschillende webshops verzameld, met als doel bezoekers de goedkoopste prijs te geven en door te sturen naar deze webshop. Zo’n vergelijkingssite geeft een overzicht van aanbieders per product. Je kan hierbij in één oogopslag zien waar jouw product naar keuze het voordeligst te koop is. 

Google heeft haar eigen vergelijkingssite losgekoppeld en hier een apart bedrijf van gemaakt. Dit was nodig om de EU richtlijnen tegemoet te komen. Sinds 2007 is het voor vergelijkingssites die als Google CSS Partner goedgekeurd zijn mogelijk om in zoekresultaten van Google Shopping te verschijnen. Dit betekent dat ook andere vergelijkingssites nu dus shopping advertenties bij Google kunnen inkopen.

Er zijn een aantal Premium Partners actief op deze markt die met Google CSS werken en de dienst toegankelijk maken voor adverteerders. Dat betekent dat Google Shopping als een aparte vergelijkingssite een CSS is die adverteert met shopping advertenties op de Google zoekresultatenpagina. Maar ook andere vergelijkingssites kunnen nu dus shopping advertenties bij Google inkopen. Zo’n shopping advertentie ziet er eigenlijk precies hetzelfde uit als een shopping ad van Google, maar in plaats van een link met “van Google” staat er nu bijvoorbeeld een link met “van Bigshopper” onderin de advertentie. Dat is het enige verschil. De bezoeker van de site wordt bij het klikken op de advertentie gewoon direct doorgestuurd naar de webshop waarvoor de CSS adverteert. Google heeft hele interessante kortingen voor deze CSS partners geïntroduceerd, om zo de eerlijke concurrentie met het Google Shopping CSS te bevorderen.

Waarom Google CSS?

Op het moment dat je als adverteerder via Google zelf 1 euro per klik biedt, gaat daarvan maar 80 eurocent naar de veiling. Via een Google CSS partner, zoals Bigshopper, gaat 100% de veiling in. Dan ontstaat er dus een bodverhoging van 25% terwijl dat geen extra kosten met zich meebrengt. Er zijn eigenlijk twee strategieën die je kunt nastreven met CSS korting. Je kan de omzet van je shopping campagnes vergroten of de winstgevendheid van de campagnes verbeteren.

You may also like