Plan goed
Het plannen van een evenement kost veel tijd. Begin daarom ruim van tevoren met plannen. Zorg allereerst dat je een goed team samenstelt. Zo kan je samen brainstormen over ideeën en kan je de taken goed verdelen. Het boeken van een locatie moet soms maanden van tevoren en ook een ‘save the date’ naar je collega’s kan je maar beter ruim op tijd uitsturen. Zo weet je zeker dat je de perfecte locatie niet misloopt en dat al je collega’s van de partij zijn.
Kies een geschikte locatie
De perfect locatie wil je dus niet mislopen, maar allereerst is het van belang om een ‘perfecte’ locatie uit te kiezen. Hierbij moet je eerst weten hoeveel mensen er ongeveer komen. Zo weet je hoe groot de locatie moet zijn. Daarna moet je bepalen in welke omgeving je het feest wil. In de stad, op het strand of misschien wel in de bossen. Als je geen vervoer voor iedereen wilt regelen, dan is het wel zo handig om iets in de buurt van je bedrijf te kiezen. Dus is je bedrijf in de stad, maar wil je het feest graag geven in een beachclub, dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor deze locatie voor een bedrijfsfeest.
Zorg voor goede muziek
Iedereen weet wel dat muziek een feest kan maken of kraken. Zorg er dus voor dat je een dj of band inhuurt die populaire muziek kan spelen. Meezingers uit de hitlijsten van nu, de jaren 90 of de jaren 80 doen het altijd goed. Zodra ‘ik ga zwemmen’ van Mart Hoogkamer door de luidsprekers klinkt, gaan alle voetjes van de vloer.
Zorg voor een hapje en een drankje
Van al dat dansen en meezingen krijg je wel dorst. Zorg daarom dat er genoeg (alcoholische) drank aanwezig is. Het makkelijkst is natuurlijk om via een evenementenlocatie ook de drank te regelen. Zij hebben hier ervaring mee en zo hoef je dus niet zelf te bedenken hoeveel en wat je in huis moet halen. En natuurlijk gaat een bitterbal er ook altijd wel in tijdens een feestje.
Maak herinneringen
Om een onvergetelijk bedrijfsfeest nog onvergetelijker te maken, is het leuk om deze herinnering vast te leggen. Huur daarom een fotograaf in die de hele avond foto’s maakt. Mocht het budget het toelaten, dan is het ook leuk om een photobooth te huren. Zo heeft iedereen na het feest nog een tastbare herinnering.