5 redenen om marketing uit te besteden

door Guapa media
redenen marketing uitbesteden

Als e-commerce of marketing manager bent u druk. Heel druk. U doet er alles aan om de organisatie te laten groeien, meer aankopen te genereren en uit te breiden naar nieuwe markten of segmenten om daar vervolgens weer nieuwe groei in sales te bewerkstelligen. Maar als het aantal aankopen groeit, groeit er heel veel mee. Als de organisatie zich in meerdere markten bevindt verdienen deze ieder ook weer een eigen benadering. Daarom kan het handig zijn om de marketing uit te laten besteden.

Ik zal hier wat voorbeelden geven waarom het handig is om uw (online) marketing door een externe partij te laten verzorgen. Mocht u nog twijfelen om uw (online) marketing deels of volledig uit handen te geven, lees de volgende voorbeelden dan even door.

1. Ervaring

Omdat externe partijen meerdere klanten in hun bestand hebben en ook al veel klanten op weg hebben geholpen, hebben ze over het algemeen veel ervaring. Hierdoor weten ze precies wat wel en niet werkt. Ze kunnen daarom een effectieve marketingstrategie voor je opstellen zodat de kans op succes vele malen groter is dan wanneer je het zelf doet. Bovendien kunnen ze beter inschatten hoeveel werk bepaalde werkzaamheden kosten en zijn daardoor goed georganiseerd.

2. Meten is weten

Zeer belangrijk is dat ze in staat zijn om de marketing inspanningen daadwerkelijk te meten. Vaak zien we dat bedrijven hun marketing wel goed inzetten maar de tijd of resources niet hebben om de inzet te meten. Hierdoor kan men de punten die wellicht minder lopen niet verbeteren omdat er geen inzicht in de prestaties is. Bovendien kan men het niet efficiënter maken en dat is toch wat u wilt met online marketing? Met zo min mogelijk middelen zo veel mogelijk bereiken? Dit kan alleen bereikt worden door continu uw marketing inspanningen te meten en te monitoren.

3. Ze zijn georganiseerd

Externe partijen houden uitgaven en inkomsten bij. De full service partijen hebben ook technische kennis in huis waardoor ze snel kunnen schakelen, dit scheelt tijd en dus geld. Zo kunnen ze bijvoorbeeld alerts en waarschuwingen instellen. Stel dat er bijvoorbeeld vóór 12:00 nog geen traffic op uw site is geweest terwijl u normaal wel 2000 bezoekers op een dag hebt, dan krijgen zij daar direct een melding van en wordt alles op tijd opgemerkt. Ook worden campagnes gemonitord, daar heeft u doorgaans als ondernemer geen tijd voor of er is niet genoeg kennis in huis om daadwerkelijk wat met de resultaten te doen.

4. Tijdbesparing

Doordat u zich niet bezig hoeft te houden met het aanmaken van nieuwe advertenties, campagnes of het updaten van affiliates en het meten van de resultaten bespaart u een hoop tijd. Op die manier kunt u zich weer focussen op andere belangrijke dingen. Doormiddel van de juiste rapportages heeft u alsnog inzicht in wat ze doen en bereiken.

5. Kostenbesparing

Al horen we ook verhalen van klanten die slechte ervaringen hebben met externe marketing partijen, over het algemeen bespaart u zichzelf geld (en tijd, maar tijd is geld). Marketing partijen kunnen goedkoper advertentie ruimte inkopen, door de vele partnerships kunnen ze kortingen krijgen. Door de ervaring en expertise kunnen ze uw budget vaak ook efficiënter inzetten.

Andere voordelen:

  • Marketing partijen zijn vaak op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen.
  • Ze zijn in staat om effectief de juiste doelgroep te bereiken.
  • Ze hebben direct contact en support vanuit het Google Agency team in Dublin.
  • Ervaring met de in- en verkoop van advertenties.
  • Frisse blik op uw shop geeft vaak nieuwe inzichten en andere perspectieven.

You may also like